Surfing - Reisverslag uit Smiths Lake, Australië van Tim Coninck - WaarBenJij.nu Surfing - Reisverslag uit Smiths Lake, Australië van Tim Coninck - WaarBenJij.nu

Surfing

Blijf op de hoogte en volg Tim

06 November 2013 | Australië, Smiths Lake

Bijna een maand later dan Melbourne en niets te doen op stage, ideaal momentje om het thuisfront weer bij te spijkeren over al het goeds wat ik wel niet doe hier.

Ten eerste ik blijf nog even hier heb geen zin in winter en de lente begint hier redelijk. :)

buiten alle gekkigheid, meligheid en drankjes wat ik normaal ook doe heb ik zierzeker ook unieke dingen uitgevogeld, niet echt iets om zomaar op tafel te gooien dus dat wordt gewoon weggepiept.

Tussen 18 en 20 oktober ben ik met ongeveer het halve huis (17 man) richting Seal Rocks gegaan om even de surf dudes en babes uit te hangen. in een woord supergeslaagd. Op de vrijdagavond moesten we bij Central station klaarstaan :), nu echter de vraag waar? na even zoeken bellen enzo.. zag ik een gammel surf busje staan. tja dat is voor ons. Na betaald te hebben en gesetteld in het bakkie, zijn we op weg gegaan naar Seal Rocks. dit is ongeveer 3 a 4 uurtjes rijden okido geen probleem. Na halte bottle shop te hebben gehad klonk er een enorme knal vanuit de onderkant van het busje. Keken paar raar op en zo van wat is dat, de chauffeur reed gewoon door dus zal wel niks geks zijn. echter na enige tijd begon het gigantisch te meuren en klonk er een tweede knal. okeee klapband. jeeej. daar sta je dan in het pikke donker aan de kant van de weg. maar goed mooi stekkie voor pinkelpeuk pauze en eens kijken wat kan worden gefikst. Bij de band aangekomen natuurlijk iedereen zijn Smartphone op helderst zodat alles goed geinsprecteerd kan worden is zichtbaar dat de spatflap tussen de bank en de auto is gekomen. Daar zal dus de klapband van komen. maar goed, hoe krijgen we dat ding nu los?? Gelukkig hadden we een redder in nood. Natuurlijk op zijn Brabants Engels: " I have my pocketknife with me, it's swiss, that should do the trick?!" natuurlijk even het zakmes halen komt die tevoorschijn met een KLEIN mesje.... Oke het is zwitsers en stijfkoppig als we zijn hebben we het proberen araf te halen. En weet je wat, het is nog gelukt ook maar niet op die manier.... enfin toen we weer op de weg zaten en aan zijn gekomen zijn we naar het strand geweest. Woeste golven verlaten idilisch stranden. SHHHHHHITTTT, hier surfen??? ik dacht het niet.

De volgende ochtend richting een andere strand gegaan :) voor de eerste les. Natuurlijk zo macho ik ben, ik ging pakje aandoen en meteen het water in. ik heb toch genoeg films gezien waar ze staan te surfen, zo moeilijk kan het toch niet zijn??? helaas wel. werd ook meteen teruggefloten. maar goed les 1 gevolgd te hebben en hoppa het water in. Het was fucking awesome :D echt de moeite waard om een keer gedaan hebben. na een lunch te hebben gehad begon lesje 2 en een opfriscursus voor degene die al een keer hebben gesurfd en het niet echt goed meer konden. Na twee minuten had ik het gehad, waren bezig hoe je snelheid moet maken... Sorry deze zondagsrijder doet daar niet aan zet gewoon cruise control aan (A). Dus na geplonsd te hebben en jaaa 3 keer te hebben gestaan :D:D ben ik toch maar eens het water uit gegaan om met mijn Nikon te schieten, sorry foto's maken. (sta bekend als de huisfotograaf :|) na een grappige fotoshoot te hebben doorstaan en 300 grappige actiefoto's rijker. ben ik nog even van de zon gaan genieten. echter werdt het weer tijd om naar huis te gaan, dus plankje onder de armen en terug naar kamp.

Eenmaal op het kamp aangekomen verzorgen haartjes goed leggen etc. zijn we met de groep onder het genot van een lekkere beatje naar de zonsondergang gaan kijken. in een woord, geweldig mooi (foto's volgen snel). in de avond lekker kampvuurtje gestookt waarbij een van de austr. surfdudes zijn gitaar te voorschijn haalde en erop ging spelen. jammer genoeg kon hij bijna geen meezingers dus moest TJ weer in actie komen. het zangduo en we waren zo goed ondanks de lauzy dj, zijn 2 toeschouwers komen opdagen. kan me niet veel herinneren maar het was hilarisch. toch even een korte nachtrust pakken en in de ochtend brekky te hebben gehad hup surfplank onder de armen en op naar de volgende strand. We kwamen op een heel mooi strand aan lekker rustig en goeie golven tja laten we dan maar wer gaan surfen echterde lol was er al snel vanaf dus maar weer mijn kleurtje bijwerken.

Op de namiddag spullen gepakt en teruggevlogen naar home sweet home. en daar ben ik alweer een ervaring rijker.

  • 06 November 2013 - 22:30

    Lonesome & Disapointed Daddy:

    Nothing to do at Ogilvy ? Surfing till you drop the real spirit?
    I see a total different side of Tim and i thought i know him :)
    But oke enjoy live

    Only #1 question: I am an old school guy can you send me your abbriviations you use in your mail !
    :P, :AA,(A),:|, cant you type correctly or is the spelling controller out of order

    See you next year if i have some money left after sponsoring my .......


    .... Lonesome daddy

  • 06 November 2013 - 23:53

    Tim De Coninck:

    yep, your hitting the 55 soon XD

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Smiths Lake

Australia

....

Recente Reisverslagen:

08 April 2014

Even bijspijkeren in vogelvlucht

27 November 2013

En dan ben je al halverwege Sydney :S

06 November 2013

Surfing

10 Oktober 2013

Mellbourne

10 Oktober 2013

Time Flies
Tim

Ik ben Tim dus, al studerend Australië verkennen. Studeer momenteel HR in combinatie met Hospitality management. Mijn laatste jaar verblijf ik in Australie om mijn stages te volbrengen, en even weg te zijn uit Nederland :P. Via dit dagboek wil ik jullie een kijk in mijn leven geven van dit ooh zo facking mooie, gastvrije, kerst in 30 graden, korte broeken, koala, barbs & tinnies, champagne weet ik wat nog meer....

Actief sinds 08 Okt. 2013
Verslag gelezen: 147
Totaal aantal bezoekers 2770

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 11 Juli 2014

Tja en dan ga je nog net even verder

31 Augustus 2013 - 01 Juli 2014

Australia

Landen bezocht: