En dan ben je al halverwege Sydney :S - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tim Coninck - WaarBenJij.nu En dan ben je al halverwege Sydney :S - Reisverslag uit Sydney, Australië van Tim Coninck - WaarBenJij.nu

En dan ben je al halverwege Sydney :S

Blijf op de hoogte en volg Tim

27 November 2013 | Australië, Sydney

Nog 12 weken en dan is mijn tijd in Sydney al voorbij :(, wordt dus hoog tijd om Sydney eens te verkennen tijdens daglicht....

Enfin, bijna een maand later is weer het nodige gebeurd. Dus ik zal jullie even bijspijkeren over al het goeds wat hier wel niet gebeurd.

Om eerlijk te zijn is er niet zo veel gebuerd.

Na een maand mailen en skypen durf ik bijna met zekerheid te zeggen dat mijn volgende stage in Melbourne is geregeld :D:D. supermooi bedrijf, maar dat houd ik even voor mij totdat het definitief is :P.

Voor de rest de maand begon met een Halloween Bash in een ander studentenhuis. Het was superduper, was zelf verkleed als een soort van cowboy cop, erg origineel.. voor de rest het voelde een beetje aan als carnaval, buiten beppie enzo dan. Tijdens dit supergezellige avondje kwam de buurman ook even meegenieten :) leuk toch?!? vooral als hij een honkbalknuppel bij zich heeft :S Natuurlijk kwam ook weer de nodige politie langs, maar dat mag ook wel. Het was een supergezellig feestje met een zeer pijnlijk afterdag.... waarom bestaat een kater. Enfin dit keer hebben het paar overtroffen van mij en daar mag ik best trots op wezen.

Op 5 November wvondt de Melbourne Cup plaats, even voor degenen die een WTF momentje hebben. het is een paardenrace, een van de bekendste ter wereld blijkbaar. De hele dag staat in het teken van een zo'n 2 minuten adembenemende race. Deze dag natuurlijk begonnen op het werk :). Melbourne Cup vondt plaats op het dakterras natuurlijk. Tegen 12 uur even ingeschreven voor de sweep, weddenschap oftewel ik had verloren :(, naja dat krijg je als je de newbie pakt... enfin na de race, colatje gepakt zegt je stagebegeleider waarom geen bier? hier kun je gratis dronken worden met een smile op haar gezicht. Waar maak je dit in Nederland mee... tijdens werktijd. Maar goed Corona's doen het goed. Tegen 4 toch maar even mijn werkzaamheden afgemaakt om vervolgens om 5 weer naar boven te vliegen en partyen met collega's. De volgende dag was het aardig stil op de werkvloer .... Tja work hard play hard is het motto en daar leven ze dan ook met veel plezier naar.

Op 9 November zijn we gaan paintballen, jeej konijn afknallen (A). Eenmaal daar aangekomen in het bos met een tempje van rond de 30 graden beschermende pak aangedaan en balletjes gekocht. Al snel kwamen we erachter dat we erg weinig hadden, dus ik even bijgekocht. Helaas handmatig swipen dus toen maar een extra does balletjes gekregen. dat was het half-uurtje-aan-de-telefoon-vanwege-autorisatie
wel waard. Toen we werden ingedeeld moesten we tegen een groep australiers. Ze zagen er breed uit die gasten, auch en dan kom ik als een magere knakkie daar. maar goed ze waren wel goede mikpunten. Resultaat, 2 van de 3 potjes gewonnen :D:D. tegen 12 uur hadden we er genoeg van dus richting huis gegaan om vervolgens klaar te maken voor Pacha. De onbekende (die met dat lang haar) van Black Eyed Peas, zou draaien. Leuk, niks van meegekregen. maar goed het was ook weer Pashatisch :) met een spetterend einde.

Op 22 November was het even lekker spannend op stage. Tussentijdse beoordeling, auch help wat wordt het. Tromgeroffel... heb het anders gedaan dan verwacht Oeiiii, resultaat een 9 :D:D dat verdient wel een biertje dus het s'avonds ffkes op de kamer gedronken. (als de kat van huis is dansen de muizen op tafel :)) en afgesloten bij Scary Canary's. Om vervolgens om half 11 de dag erna te vertrekken naar de Blue Mountains voor een weekendje uitblazen en weg te zijn van de stad.

We zijn met de trein vertrokken met 13 man. gezellig groepje met veel leven in de brouwerij. Eenmaal in Katoomba (het plaatsje) aangekomen hostel opgezocht en gelopen naar de three sisters. Mooi om te zien maar uiteindelijk zijn het maar gesteenten. Blue Mountains heeft veel mooiere dingen te bieden. De zaterdag heb ik een stuk richting het regenwoud gelopen, via de trap 900 treden. dat is niet niks. Eenmaal een gedeelde hiervan verkend te hebben werdt het al laat EN vermoeiend dus teruggelopen naar de rest. Vervolgens het savonds het ozo bruisende nachtleven verkend. 3 cafe's waarvan 2 bijna uitgestorven. Hiha, alsof je in de middle of nowhere zit. echter was het toch een gezellig avondje met een goed gevuld glas Guinness in de handen. jamjam. De dag erna zijn we met de Railway het bos ingedoken wat erg vet was en natuurlijk veels te kort. maarja dat heb ik blijkbaar met erg leuke dingen.... vervolgens een stuk het bos doorgelopen waar ik natuurlijk de nodige foto's heb kunnen maken :). Helaas werd het al laat dus riching een restaurantje gelopen en even gegeten. Hier werdt ik dus echt opgewekt van. zo'n iddilisch restaurantje met een echte Oz als eigenaar. Heel erg laidback, opgewekt en eindigt iedere zin met "no worries". Damned I must be in Australia :):).

Helaas kwam ook aan dit weekend weer een eind en begon een begin aan een nieuwe werkweek.

Big love,

  • 27 November 2013 - 21:34

    Luc:

    Heey broer lief mooi allemaal die verhalen van jou ben een super trotse broer van je als ik dit allemaal lees jou schoonzusje is apetrots op je activiteiten en wat je allemaal schrijft en meemaakt down town sjiek dat al verklapt dat je volgende stage. Plek Melbourne word mooi jij bent daar niet weg te branden Daar aan de andere kant van de Maas haha...

    Hier bij ons gaat alles zijn gangetje familie vroeg zich af of ik geen moeite ermee had dat Tim in Australië zit nee hoor daar heb ik totaal geen moeite mee ik kan je volgen en mee lezen wat je allemaal doet daar dus ik zeg Tim zit daar lekker, ik zit nu lekker dit bericht te typen en jou favoriete jazz artiest is op de achtergrond ik weet niet hoe ie heet maar ik weet zeker dat jij dat leuk vindt.
    We moeten een skypeafspraak maken
    Bij deze drink ik op je heb gelezen dat jij je vorige assesment een dikke voldoende is mooi man...
    Tim mijn broer die red het wel. Daar ben ik bedoel zijn we vol van overtuigd.
    Natuurlijk mis ik je af en toe maar dat zal andersom ook wel zo zijn. Dan kijk ik weer de afbeeldingen van je en dan ben ik weer trots op je niet dat ik dat niet ben geweest
    Lieverd i love you my brother
    Gek is dat t lijkt wel als je verder weg bent dat de band die we hebben sterker wordt niet?
    Broer tot de volgende schrijvens

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Sydney

Australia

....

Recente Reisverslagen:

08 April 2014

Even bijspijkeren in vogelvlucht

27 November 2013

En dan ben je al halverwege Sydney :S

06 November 2013

Surfing

10 Oktober 2013

Mellbourne

10 Oktober 2013

Time Flies
Tim

Ik ben Tim dus, al studerend Australië verkennen. Studeer momenteel HR in combinatie met Hospitality management. Mijn laatste jaar verblijf ik in Australie om mijn stages te volbrengen, en even weg te zijn uit Nederland :P. Via dit dagboek wil ik jullie een kijk in mijn leven geven van dit ooh zo facking mooie, gastvrije, kerst in 30 graden, korte broeken, koala, barbs & tinnies, champagne weet ik wat nog meer....

Actief sinds 08 Okt. 2013
Verslag gelezen: 179
Totaal aantal bezoekers 2766

Voorgaande reizen:

17 Februari 2014 - 11 Juli 2014

Tja en dan ga je nog net even verder

31 Augustus 2013 - 01 Juli 2014

Australia

Landen bezocht: